Bredbandsleverantörer, felbandsleverantörer

Igår av någon anledning så slutade vårat internet att fungera, och med det ockås våran telefon, eftersom den går via bredbandet, jag kopplade ut allt, och sen tillbaka, jag startade om och fixade, men inget hände.
Imorse när jag vaknade....fortfarande inget internet lr telefon, så det va bara att ringa bredband2 och sätta sig i kö ännu en gång.
Har nog setat i ca 2 timmar i kö till dom nu sammanlagt under en 3 veckorsperiod, bara för att få flytta vårat abonemang till våran nya adress.
Men men, det var det dags igen, bara 35 minuter den här gången.

-Välkommen till bredband2, det här är David
-Hej Christoffer Andersson heter jag och mitt internet fungerar inte, kan du säga varför?
-Ditt person eller kundnummer tack
-841109
-hmm, vilken adress?
-Skallbergsgatan
-Det har vi stängt av, den tjänsten har sagts upp
-ehh ok, kan du slå på det igen för jag har då inte sagt upp det, jag har gjort en flyttanmälan till den sissta
-ja just det, den sista jah, det är tydligen någon som stängt av det på en gång
-men det här ringde jag och gjorde för en vecka sen
hmm, det var konstigt
-ja, jag vill gärna ha mitt internet tillbaka
-ja självklart, jag aktiverar det på en gång så det ska fungera om en liten stund igen
-bra, tack
-så ändrar jag så det flyttas den sista, har du nummret på dosan på väggen i den nya adressen?
-nej tyvärr, men han jag pratade med förra veckan sa att det räckte lägenhetsnummret
-jag måste ha det tyvärr
-ok, då får jag ta reda på det ocg sätta mig i en timmes kö igen då eller?
- ja tyvärr

Jag hatar att sitta i telefonkö, speciellt bredband2´s kö, tror fan dom bara har en som jobbar där, tog juh 35 minuter för mig att avansera 12 platser.
Nu har vi internet igen i alla fall, det är juh jävligt skönt, hoppas det inte kostar så mycket att sitta 40 minuter i mobiltelefon med dom.

Annas har dagen bara varit bra, lr fick lov att sparka upp tvättmaskinen i tvättstugan efter att den vägrat att öppna sig så jag kunde ta ut min tvätt, sen fick jag ringa kvartersvärden och felanmäla den, tog ca 30 minuter att få ut tvätten.
Men nu är alla kläder tvättade och klara inför flytten i alla fall, vilket är förbannat skönt.

Hämtade Emma på jobbet och åkte ner till stan och tog en kaffe med henne och hennes mamma och bara tog det lungt ett tag, sen gled vi hem och ringde till hon som bodde i lägenheten vi ska flytta in i för att höra om vi kan flytta in tidigare, hon skulle kolla upp det, men det ska nog gå vägen.

Nu ska jag bara sjunka ner i soffan och inte göra nått, kanske lira lite NHL.



Kommentarer
Postat av: Emma

ursäkta mig men vem var det som ringde? du eller jag? få se här JAG :)

2009-02-19 @ 17:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0