Roadtrip

Igår blev det en 3 timmars roadtrip till Mjölby för att hälsa på mamma som bor där, det var helt sjukt vilket dunderväder det va så roadtrip-känslan var på topp.
Jag gick upp vid 9 så jag skulle hinna göra ett "mixtape" i form av en cd skiva, det tar längre tid än man tror, men det blev ett mästerverk såklart=)
Lånade pappas tomtom, som är en gps så det skulle gå smärtfritt, vilket det inte gjorde helt och hållet, men jag kommer till det lite senare.
Vi matade in adressen i tomtom, handlade frukost på ica-ettan och stoppade i skivan och bara åkte.
Så med solen i ögonen i stort sätt hela vägen, dundermusik i högtalarna, lite croasang, choklad och yoghurt så fick man en härlig roadtrip känsla.
Vi/jag körde in en del tid så det tog inte riktigt 3 timmar men träsmaken i röven kom smygande den sista biten i alla fall, men när vi kom fram så blev det kaffe och sockerkaka, sen va man på topp igen.
Vi tog en promenad så mamma fick visa lite av mjölby och så fick vi komma ut i solen, riktigt skönt.
Vi åt en kanonlunch och mammas pojkvän kom förbi så vi fick träffa honom och sen satt vi och snackade en massa vid matbordet så att tiden bara flög iväg, och innan man visste ordet av det var det dags att åka hem igen, tiden gick så enormt fort, och det blir juh så när man åker långt och har en lång hemresa framför sig, blir juh inte att man kan stanna riktgt så länge som man vill.
Men sen till tomtom igen som jag lovade, vi knappade in Västerås i den och började åka, men den valde en ny väg åt oss som vi följde, och rätt som det var så kom vi till en helt avstängd väg som den ville att vi skulle åka på, så det var bara att vända.
Sen i ca 15 minuter ville den bara att vi skulle vända och åka tillbaka till den avstängda vägen=P
men vi lirkade oss ut till slut och hamnade i Motala och sen Örebro så sen var det lungt, blev dock vääärldens dimma på vägen hem så jag fick släppa på gasen vid vissa partier.
Men hem kom vi i alla fall till slut och vi mös bara ner i sängen och kollade på Bruce Almighty, lr jag kollade i alla fall, Emma somnade som en fackla.

Men det var en dunderdag och det var jättekul att hälsa på mamma igen.
Nästa gång ses vi i V-ås och då bor vi mitt i smeten, det blir kalas=)

Idag har vi hunnit med att röjja båda våra föråd nere i källaren så nu känns det jättemycket bättre inför flytten, helt underbart att Emma fick oss att ta tag i saken.
Han även med att se VIK krossa Sundsvall med 9-1 i kvällskvisten=)
Nu ska jag ut till bilen med Emma för hon hade tydligen glömt lite saker där, så ska hjälpa henne att plocka in det.

Imorgon är det en ny vecka igen.

XOXO GossipCrill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0