Drivremmens tur

Förra veckan va det punka på höger fram, ganska oskyldigt.
Idag på väg hem ifrån ica maxi på hälla efter en storhandling så gick drivremmen av mitt på E-18.
Va bara att rulla in till sidan, springa ut med varningstreangeln och ringa pappa, som än en gång fick vara hjälten som hjälper mig med men strandade bil.
Pappa och Suss va på ica maxi dom å när jag ringde, så dom fick snabbt handla klart och ställa sig i kö.
Tog väl runt 20 minuter för dom att komma så han förfrysa fötterna lite lätt, ett tipps till alla (det här kommer Emma gnida i mitt ansikte sen bara så ni vet) men ha inte utslitna vans på er mitt i vintern, fiii fan va kallt det va.
Men när dom dök upp sen så var det bara att boxera hem oss till skallberger igen, så nu måste jag antingen gå eller cykla till gymmet i morgon förmiddag, shit va drygt.
Den goda nyheten är i alla fall att drivremmen kostar runt 300 riksbankskronor och pappa kan sätta dit den, fördelen att ha en "mekaniker" till pappa.
Men jag vet vad ni sitter och tänker nu,
-hur gick det med maten då?
Jodå det gick bra, det var kallt i bagaget så den höll sig jättebra hela vägen hem.
Så nu står bilen där den står ett tag.

När vi kom hem va det Sveriges sämsta bilförare på tv, och det va fan heeel sjukt vilka idioter, riktiga mongon.
Fatta att du kommer ha en och annan sån idiot att lära upp i bilen Dennis hahah, något kul att se fram emot.

Är ledig imorgon, ska bli sä jävla skönt, blir att trampa ner till gymmet då, sen bara ta det lungt, ringa om mitt bredband ska jag göra och spela lite nhl 09 tror jah.
När Emma kommer hem sen ska det lagas lite finare fredagsmat och kanske återuppliva lite gamla minnen från usa sisst med en massa margaritas haha.

jag tror jag lämnar det här inlägget så, nu är det dags att mysa ner framför teven och kolla på Kat Von D och hennes La-Ink tror jag, har några orörda avsnitt hemma.

Och till Dennis, brallorna va grymma, lite stora i midjan men annars perfekta. Tack.
Skorna satt som en smäck dom å=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0